środa, 8 maja 2013

Kluski kładzione z serkiem homogenizowanym

Ten przepis znalazłam na stronie Olgi Smile, która pozytywnie zadziwia mnie swoją kreatywnością. Uwielbiam mączne potrawy, wszelkiego rodzaju makarony i kluski. Dlatego gdy w liście składników znalazłam serek homogenizowany, postanowiłam wypróbować przepis. Kluski wyszły pyszne, takie delikatne. Szybko się je robi i szybko zjada:) Taka obiadokolacja na słodko.  Ja nie lubię śmietany, więc polałam je jogurtem Milandia z dodatkiem serka mascarpone z Piątnicy.

Na 2 porcje potrzebujemy:
- 1 opakowanie serka homogenizowanego naturalnego,
- niepełna szklanka mąki pszennej,
- 2 jajka,
- sól.

Do garnka wlewamy wodę ok. 3 litrów, solimy.  Podgrzewamy do zagotowania.W miseczce roztrzepałam jajka ze szczyptą soli. Potem dodałam serek. Wymieszałam. Wsypałam mąkę i energicznymi ruchami połączyłam składniki w dość gęste ciasto. Gdy woda się zagotuje: najpierw zamaczamy łyżkę w wodzie, potem nabieramy ciasto tak do mniej więcej 1/3 wysokości łyżki i upuszczamy w wodzie. I znowu to samo ciasto, woda i tak do skończenia ciasta. Trzeba to robić raczej dość szybko, żeby nie było zbyt dużej różnicy w gotowaniu klusek. Teraz czekamy aż kluski wypłynął a woda się zagotuje. Gotujemy 2 minuty. Wyjmujemy łyżką cedzakową. Podajemy polane jogurtem bądź śmietaną i cukrem.

Kluski + kawa zbożowa z odrobiną mleka. Pycha :)

1 komentarz: