sobota, 25 maja 2013

Ciasteczka słoneczka

I ja i mąż uwielbiamy wszystko to co słodkie. Staram się jednak robić w domu ciasta i ciasteczka, bo to co w sklepach, mam wrażenie, jest zrobione z ogromnej ilości cukru i margaryny. Dlatego często przeszukuje internet i dostępne mi książki kucharskie, żeby znaleźć przepis na jakiś smakołyk. Na stronie Małej Cukierenki znalazłam recepturę na te pyszne kruche ciastka ze słonecznikiem. Są pyszne. Polecam.

Potrzebujemy:
Na ciasteczka:
- 100 g cukru
- 200 g masła
- 1 jajko
- 2 szklanki mąki (ja dodałam po szklance mąki pszennej i pełnoziarnistej orkiszowej)
-  opcjonalnie 3/4 łyżeczki proszku  do pieczenia (to moja inicjatywa)
oraz:
- 3 łyżki cukru
- 2 łyżki masła
- 2 czubate łyżki miodu
- 3 łyżki śmietany kremówki 30%
- ok. 150 g lub troszkę więcej pestek słonecznika

Do miski wsypujemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia oraz cukier. Mieszamy. Dodajemy pokrojone w kostkę masło i siekamy razem z mąką z cukrem. Dodajemy jajko. Zagniatamy ciasto i odstawiamy  na ok. 1 godzinę do lodówki. Wyjmujemy po kawałku i rozwałkujemy na stolnicy na grubość ok. 3 - 4 mm. Wycinamy ciasteczka o dowolnym kształcie. Ja akurat miałam foremkę w kształcie kwiatka. Układamy na blasze wyłożonej pergaminem zostawiając niewielkie odstępy, bo ciastka niewiele rosną. Rozgrzewamy piekarnik do 200 st. C. Podpiekamy ok. 5 minut. W tym czasie w rondelku rozpuszczamy razem miód, cukier, śmietanę, masło mieszając gotujemy 1 minutę. Zdejmujemy z ognia i wsypujemy słonecznik. Mieszamy. Łyżką przekładamy masę na ciastka w takiej proporcji jak tylko nam się podoba. Z powrotem wstawiamy do piekarnika na ok. 7 - 10 minut (w zależności od grubości ciastek) do zrumienienia. Wyjmujemy delikatnie na kratkę studzimy i gotowe. Smacznego

Pyszne ciastka z dodatkiem pełnoziarnistej  mąki orkiszowej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz