czwartek, 10 grudnia 2015

Lizaki - z jabłkami

Coś słodkiego i zdrowego - to mój ulubiony pomysł na deser. Dlatego z okazji konkursu postanowiłam przygotować lizaki kryjące w środku nasze polskie zdrowe jabłka. Idealne zarówno dla dzieci i dorosłych. Będą smakować każdemu.









Potrzebujemy:
/na ok. 10 - 15 sztuk średnich lizaków/

- 2 lub 3 jabłka np. szara reneta,
- sok z połowy cytryny,
- wykałaczki,
- 80 ml syropu kukurydzianego (do kupienia np. w Kuchniach Świata),
- 200 ml cukru białego,
- 50 ml wody
- aromat np. migdałowy, pomarańczowy, waniliowy,
- dowolne barwniki spożywcze.



Jabłka kroimy na plastry ok. 1 cm. Skrapiamy sokiem z cytryny aby nie ściemniały. Wykrawamy najlepiej foremką do ciastek ulubione kształty (u mnie kwiatki). Osuszamy ręcznikiem kuchennym. Nadziewamy na wykałaczki.


Masa lizakowa: w rondelku o grubym dnie umieszczamy syrop kukurydziany, cukier oraz wodę. Podgrzewamy na średnim ogniu. Nie mieszamy. Możemy co najwyżej poruszać co jakiś czas rondlem. Gdy cukier się rozpuści - wkładamy do naczynia termometr kuchenny i gotujemy do czasu osiągnięcia temperatury 150 st. C. ( ok. 10 - 15 minut).

W wąskich np. 3 szklankach umieszczamy odrobinę barwnika ( u mnie czerwony i zielony) i wybranego aromatu. Rozlewamy do szklanek masę cukrową i szybko mieszamy. 

Następnie zatapiamy każdy lizak osobno. Trzymamy i obracamy przez chwilę do momentu zastygnięcia masy lizakowej. Deser gotowy. Smacznego !!!



Przepis dodaję do akcji:


Moje wypieki. Wielki powrót



  z okazji wydania kolejnej książki Doroty Świątkowskiej, autorki bloga Moje Wypieki https://sklep.egmont.pl/ksiazki/literatura/p,moje-wypieki-wielki-powrot,11303.html 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz