wtorek, 11 czerwca 2013

Pierogi z wiśniami (mrożonymi lub świeżymi)

Truskawkowy sezon w pełni, a ja mam jeszcze zamrożone wiśnie. Musiałam je więc zużyć, bo czas się szybko zleci i nadejdzie sezon wiśniowy. A że tygodniowy urlop zakończyłam pierogową niedzielą, zrobiłam właśnie również pierogi z wiśniami. Moim zdaniem nie należy wcześniej wiśni rozmrażać, bo za dużo soku stracą i wszystko się będzie rozmazywać. Ja wiśnie prosto z zamrażarki (wydrylowane) wsypałam do miseczki,obsypałam cukrem i nadzienie było gotowe. Jest jeden minus - nie mogłam pomóc sobie "foremką" do pierogów, bo wiśnie były twarde, musiałam lepić je ręcznie. Pierogi wyszły pyszne.

Potrzebujemy ( na ok.15 - 20 pierogów):
- Na ciasto:
- 1, 5 szklanki mąki,
- 1 żółtko,
- szczypta soli,
- ok. 0,5 szklanki ciepłej wody.
Na nadzienie:
- wiśnie świeże lub mrożone,
- cukier.

Z podanych składników zagniatamy ciasto podsypując jeśli taka potrzeba mąki lub dolewając wody. Ciasto rozwałkujemy wykrawamy  i lepimy pierogi. W tym czasie doprowadzamy w dużym garnku do wrzątku wodę. Wrzucamy pierogi i gotujemy na delikatnym wrzątku ok. 3 minut od wypłynięcia. Podajemy ze śmietaną lub jogurtem naturalnym z cukrem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz