poniedziałek, 24 czerwca 2013

Risotto z cukinią

Ostatnio cukinia jest u mnie częstym gościem na talerzu. Chyba pretekstem jest nieobecność męża, bo on akurat cukinii nie lubi. Gdy przygotowuje obiad sama dla siebie, mogę wtedy jeść ją w dowolnych ilościach na różne sposoby. Tym razem zrobiłam sobie ryżową ucztę z dodatkiem curry. Risotto można jeść oddzielnie lub jako dodatek do jakiegoś mięska. Poniżej podaje porcje na 1 osobę:

Potrzebujemy:
- 1 niewielka cukinia,
- pół cebuli,
- 1 marchewka - najlepiej młoda,
- 1/2 szklanki ryżu (ja nie lubię tego do risotta więc
użyłam zwykłego, tym razem Golden Camel)
- ok. 1/2 łyżki curry,
- ok. 1, 5 szklanki bulionu,
- sól, pieprz
- 1 łyżeczka masła
- oliwa do smażenia.

Na patelni rozgrzewamy masło wraz z oliwą, na tym smażymy pokrojoną cuknię (kształt dowolny: plastry, półplastry, itp). Smażymy ok. 3 minuty aż zmięknie, solimy. Zdejmujemy z patelni. Teraz szklimy pokrojoną w kostkę cebulę, następnie wrzucamy pokrojoną w plastry marchewkę. Chwile razem przesmażamy. Wrzucamy teraz wypłukany ryż. Smażymy ok. 2 minut. Wlewamy 0,5 szklanki bulionu. Mieszając czekamy aż ryż wchłonie płyn. Wlewamy resztę bulionu, zmniejszamy ogień, przykrywamy pokrywką i gotujemy ok. 10 minut. Teraz wrzucamy cukinię. Smażymy dalej do momentu aż ryż będzie miękki. U mnie to trwało jeszcze dodatkowe 5 minut. Jeśli za wcześnie wyparuje cała woda, należy ją dolać, bo ryż będzie twardy. Teraz tylko wystarczy przyprawić curry, pieprzem i jeśli trzeba solą. Przełożyć na talerz i się delektować:)
Można też posypać tartym żółtym serem



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz