wtorek, 9 lipca 2013

Młoda kapusta

Uwielbiam tą porę roku. Pełno pysznych i zdrowych owoców oraz warzyw. Najcenniejsze oczywiście te z własnego ogródka. Ja własnego ogródka nie mam, ale na szczęście w tym zakresie wspiera mnie mama  - udostępniając mi kawałek działki lub obdarowując mnie własnymi plonami. W weekend dostałam między innymi cudowna młodą kapustkę, którą ugotowałam z młodą marchewką oraz kiełbaską.

Potrzebujemy:
- 1 niewielka główka młodej kapusty,
- 3 małe lub 2 spore marchewki,
- pół pęczka szczypiorku,
- ćwiartka dużego pęczka kopru,
- ok. 25 dag kiełbasy dobrej jakości
(ja lubię te ze sklepów ekologicznych),
- pół szklanki bulionu,
 - 1 pomidor.

Do wrzącego bulionu dodajemy pokrojoną w talarki marchew. Chwile gotujemy pod przykryciem. W tym czasie myjemy kapustę, wycinamy głąb, kroimy mniej więcej na pasy o szerokości 1 cm. Wrzucamy do marchewki. Gotujemy 10 minut po czym dodajemy pokrojoną kiełbasę oraz pokrojonego pomidora. Gotujemy jeszcze 5  - 7 minut. Na dwie minuty przed końcem wrzucamy poszatkowany koper i szczypiorek.

Do szczęścia brakuje już tylko młodych ziemniaków:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz