poniedziałek, 22 lipca 2013

Dżem z czarnej porzeczki

Kolejne zapasy na zimę. Tym razem dżem z czarnej porzeczki. Porzeczka podczas gotowania ładne gęstnieje  i ma piękny intensywny kolor. Dżem specjalnie przygotowuje z myślą do użycia go do jakiegoś ciasta. A jakiego - to się okaże w przyszłości. Miałam ok. 1 kilograma tego owocu i wyszły mi 4 słoiczki o pojemności 200 ml. Ilość cukru najlepiej jak każdy dostosuje do własnego gustu.

Potrzebujemy:
- 1 kg czarnej porzeczki,
- ok. 300 g cukru.

Porzeczkę oczyszczamy z gałązek. Myjemy,  zasypujemy cukrem. Podgrzewamy i gotujemy na niewielkim ogniu ok. 30 min. Wyłączamy. Odstawiamy w chłodne miejsce na kilka godzin. Ja nie miałam czasu tym razem i odstawiłam tylko na 30 minut. Ponownie zagotowujemy i gotujemy mieszając ok. godziny. Kiedy dżem będzie gotowy? Kiedy będzie gęsty i prawie będzie przypalał się do dna. Dlatego ważne, żeby w tym drugim etapie często mieszać. Gotowy dżem przekładamy do słoików i pasteryzujemy jak w przepisie na konfiturę z wiśni.
Dżem w środkowej fazie przygotowywania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz