środa, 24 lipca 2013

Dżem z moreli i brzoskwiń z dodatkiem malin

Do tej pory robiłam przetwory tylko monoskładnikowe - z jednego owocu. Ale na stronie - Bea w kuchni - znalazłam super przepis na dżem z trzech owoców: moreli, brzoskwiń i malin. Z powodu braku czasu zmodyfikowałam nieco recepturę. Dżem wyszedł bardzo smaczny i pachnący. Zapakowałam go w dwa słoiczki po 300 ml i jeden słoiczek - 200 ml.

Potrzebujemy:
- 2 dość duże brzoskwinie,
- 600 g moreli,
- 200 g malin,
- ok. 200 g cukru,
- sok z połowy cytryny (opcjonalnie).

Brzoskwinie i morele zalewamy wrzątkiem i pozostawiamy na 1 minutę po czym obieramy ze skórki, oddzielamy od pestek i kroimy na niewielkie kawałki. Zasypujemy cukrem i odstawiamy na 1 godzinę. Wrzucamy do garnka (z dużą powierzchnią dna), gotujemy na niewielkim ogniu ok. 30 minut. Pozostawiamy na jakiś czas ( u mnie 1 godzina). Maliny blenderujemy, przecieramy przez sito żeby pozbyć się pestek. Powstały sok malinowy + sok z cytryny wlewamy do moreli z brzoskwiniami, doprowadzamy z powrotem do wrzenia i gotujemy do zgęstnienia ok. 45 minut. Ja skończyłam gotować dżem gdy zaczął tworzyć się na wierzchu taki lekki kożuszek. Przekładamy do słoików, zakręcamy i pasteryzujemy 5 minut. Odstawiamy do góry dnem do ostygnięcia.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz