czwartek, 7 marca 2013

Mleczko kokosowe do kawy

Ten przepis znalazłam na blogu Olgi Smile (www.olgasmile.com). Na początku wątpiłam czy to się w ogóle uda: zwykłe wiórki kokosowe i woda? Ale wyszło pyszne. Naprawdę polecam. Podaje przepis na zmniejszoną porcję. Taką do zużycia w jeden dzień.

Potrzebujemy:
- 50 g wiórków kokosowych (ja użyłam firmy Helio),
- 300 ml wody mineralnej niegazowanej.

Wiórki wsypujemy do garnka. Zalewamy wodą. Przykrywamy i odstawiamy na 12 godzin. Następnie podgrzewamy  je do temperatury 60 st. C. Ja mierzyłam termometrem, ale autorka przepisu określa wodę na taką, która jest na tyle ciepła, że lekko parzy palce. Teraz miksujemy blenderem przez ok. 2 - 3 minuty. Chodzi o to by te wiórki porozbijać. Całkowicie się nie da. Musimy więc odcedzić mleczko przez gazę lub gęste sitko i gotowe:) Jeśli się rozwarstwi należy po prostu wymieszać.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz