niedziela, 17 marca 2013

Forszmak lubelski

Dobry pomysł  na niedzielny obiad. Przepis na to danie zaczerpnęłam z blogu "przykubkukawy".  Na smak tego gulaszu składają się mięsko, wędzona kiełbaska, kiszone ogórki oraz przecier pomidorowy.

Potrzebujemy:
- ok 0,5 mięsa wieprzowego gulaszowego lub szynki,
- po pół szklanki pokrojonych w półkrążki ogórków kiszonych oraz konserwowych,
- ok. 20 dag wędzonej kiełbaski dobrej jakości,
- 1 cebula,
- słodka papryka wędzona lub nieco mniej ostrej,
- sól, pieprz,
- 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego,
- 1 łyżka mąki pszennej,
- 2 szklanki bulionu.

 Rozgrzewamy olej na patelni. Wrzucamy mięsko pokrojone w kostkę. Smażymy na złoto. Nie wkładamy całego mięsa na raz, bo puści za dużo soku i będzie się gotować a nie ładnie przysmażać. Najlepiej rozłożyć na dwie tury. Usmażone mięso przekładamy do garnka. Na tej samej patelni podsmażamy pokrojoną w półksiężyce kiełbaskę. Dodajemy pokrojoną  w kostkę cebulę. Podsmażamy do zezłocenia. Oprószamy mąką, mieszamy na patelni a następnie przekładamy do garnka. Dodajemy bulion. Mieszamy. Gotujemy  na bardzo wolnym ogniu 1,5 do 2 godzin (aż mięso będzie miękkie). Potem przyprawiamy papryką,  dodajemy pokrojone ogórki, przecier pomidorowy. Przyprawiamy pieprzem i jeśli trzeba też solimy (ja tego nie robiłam, bulion miał w sobie dostateczną ilość soli). Gotujemy jeszcze ok. 15 - 20 minut. Ja podałam z ziemniakami. Ale pasuje też do makaronu lub ryżu.

Smacznego !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz