piątek, 23 października 2015

Pierogi z brokułem i serem

Razem z mężem uwielbiamy pierogi. Ale brokuła już tylko ja :) Ponieważ mąż dziś na popołudniowej zmianie, na obiad przyrządziłam coś specjalnego dla siebie. Na blogach mirabelkowy kamcis życie ze smakiem znalazłam przepisy na pierogi z brokułami - z serem topionym i żółtym serem (klik) oraz fetą (klik). Wykorzystałam obydwa przepisy (z moimi drobnymi zmianami w proporcji składników) na nadzienie i obydwa mi bardzo smakowały. Ciasto zrobiłam według własnego pomysłu, coś pomiędzy pierogami a ciastem na makaron. Bardzo pasowało do nadzienia.

Potrzebujemy (na ok. 20 sztuk):
- 200 g mąki pszennej typ 500,
- ok. 100 ml ciepłej wody,
- 1 żółtko,
- szczypta soli. 

Wszystkie składniki razem łączymy i wyrabiamy dość elastyczne ciasto, choć raczej twarde. W razie potrzeby podlewamy wodą lub podsypujemy mąką. Zawijamy w folię spożywczą i odstawiamy na 15 minut.

Nadzienie z serem żółtym i topionym:
- 1 brokuł,
- 80 g sera topionego - u mnie hochland gouda,
- 50 g żółtego sera startego na tarce o dużych oczkach,
- 1 ząbek czosnku,
- odrobina posiekanej natki pietruszki,
- sól, pieprz.

Brokuła gotujemy na parze lub ostatecznie w wodzie (wtedy odcedzamy) ok. 20 minut. Studzimy. Ja ugotowałam po prostu dzień wcześniej. Rozgniatamy go widelcem wraz serkiem topionym, przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Następnie mieszamy ze startym żółtym serem. Doprawiamy pieprzem i solą.

Nadzienie z serem typu feta:
- 1 brokuł,
- pół kostki fety czyli ok. 120 g,
- 1 ząbek czosnku,
- pieprz (bez soli, bo feta jest dostatecznie słona).

Ugotowanego brokuła rozgniatamy z fetą, przeciśniętym przez praskę czosnkiem, Doprawiamy pieprzem.

Gdy już mamy farsz gotowy, przystępujemy do rozwałkowywania ciasta, napełniania i lepienia pierogów. Wrzucamy je do osolonego wrzątku z dodatkiem łyżki oleju. Gotujemy ok. 4 - 5 minut. Można podać okraszone podsmażoną cebulką lub polane jogurtem.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz