niedziela, 22 września 2013

Naleśniki z mąki gryczanej i ryżowej

Kto nie ma w głowie .... Zabrakło mi mąki pszennej. Akurat dziś, gdy zaplanowałam naleśniki z serem i swoim dżemem wiśniowym. Ale komu by się chciało iść do sklepu w leniwy, wczesny, niedzielny poranek. Przeszukałam szafkę - spiżarkę. Znalazłam mąkę gryczaną, trochę kukurydzianej oraz ryżowej. Zgooglowałam więc temat naleśników gryczanych. Odwiedziłam parę stron, a najbardziej zainteresował mnie ten przepis: http://www.apetytnawiecej.pl/2013/09/dietetyczne-nalesniki-z-maki-gryczanej.html. Przy okazji wyczytałam, że mąka gryczana jest bardzo zdrowa. A naleśniki wyszły naprawdę wspaniałe: bardzo sycące, chrupiące, takie konkretne :) Przepis podaje identyczny jak w oryginale, nic nie zmieniałam.

Potrzebujemy:
- 3 jajka, oddzielnie białka i żółtka,
- pół litra mleka,
- 200 g mąki gryczanej,
- 100 g mąki ryżowej,
- sól,
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia,
- 1 łyżka oleju + olej do smażenia.

W jednej misce ubijamy pianę z białek z dodatkiem szczypty soli. W drugiej miksujemy ok. 3 minut pozostałe składniki czyli mąki, proszek do pieczenia, żółtka, mleka i ze dwie szczypty soli. Teraz do powstałego w ten sposób ciasta, dodajemy trzema partiami pianę z białek. Delikatnie mieszamy. Ciasto to jest gęstsze niż z mąki pszennej. Na patelni rozgrzewamy trochę oleju (możemy pędzelkiem lub papierowym ręcznikiem kuchenny starannie natrzeć patelnię olejem). Po kolei smażymy naleśniki. Ciasto na patelnie nalewałam głęboką łyżką do zupy robiąc na patelni kuliste ruchy, żeby dobrze rozsmarować je na całej powierzchni. Podajemy na słodko lub na słono z wybranymi dodatkami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz