sobota, 12 października 2013

Kurczak w sosie słodko-kwaśnym

Pomysł na to danie obiadowe znalazłam na blogu paulinka-to-ja.blogspot.com. Jest rewelacyjne.Szybko się robi. Z podanych niżej składników wychodzą 3 porcje.

Potrzebujemy:
- 2 piersi z kurczaka,
- 1 cebula,
- 1 papryka czerwona,
- 1 papryka żółta,
- 2 średnie marchewki,
- 3 płaskie łyżki ketchupu,
- 1 łyżka sosu sojowego + sos sojowy do marynaty
- 1 łyżka octu winnego (ja dodałam 1/3 łyżki octu jabłkowego),
- 1 łyżeczka cukru,
- 1 puszka ananasa wraz z zalewą,
- 1 kopiasta łyżki mąki kukurydzianej.

Kurczaka pokroiłam w kostkę. Zamarynowałam w sosie sojowym i odrobinie oliwy przez 15 minut. W tym czasie pokroiłam warzywa: cebulę w piórka, marchewkę w słupki, papryki w kostkę, ananasa w mniejsze cząstki. Najpierw usmażyłam na złoto kurczaka. Potem zdjęłam kurczaka z patelni, a wrzuciłam cebulę. Gdy cebula się zeszkliła, wrzuciłam marchew oraz papryki. Smażyłam tak razem ok. 3 minut. Podlałam trochę wodą, przykryłam i dusiłam 10 minut. Następnie dodałam kurczaka i ananasa i dalej razem dusiłam 10 minut.
Teraz sos: mąkę kukurydzianą, sos sojowy, ketchup, ocet, cukier, pół szklanki zalewy z ananasa mieszamy razem. Tak przygotowany sos wlewamy do warzyw i mieszając jeszcze smażymy razem ok. 3 minut aż będzie gładki i zgęstnieje.
Podajemy z ryżem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz