poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Ciasto z morelami

Na bazarku jak dla mnie pełnia szczęścia. Mnóstwo cudownych warzyw i owoców. W ten weekend postanowiłam upiec ciasto z morelami. Buszowałam więc wcześniej na necie w poszukiwaniu czegoś oryginalnego. Natrafiłam na taki przepis na blogu http://escapadegourmande.blogspot.com. Wprowadziłam kilka zmian i wyszło mi przepyszne kruche ciasto przełożone czekoladą z  morelami.

Cudowne letnie ciasto


Potrzebujemy:
- 500  g moreli
Na kruchy spód:
- 2  niepełne szklanki przesianej mąki,
- 2 żółtka,
- 2 łyżki śmietany gęstej kwaśnej 18%,
- 120 g masła zimnego,
- 3 łyżki kakao,
- pół szklanki cukru drobnego do wypieków.
- szczypta soli.
Na czekoladową warstwę:
- 200 g śmietany  kremówki 30%
- 2 gorzkie czekolady dobrej jakości,
- 1 całe  jajko,
- 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego,
- ok. pół szklanki mąki.
Na kruszonkę:
- 3/4  szklanki mąki,
- 125 g masła
-  3 czubatek łyżki zmielonych migdałów,
- pół szklanki brązowego cukru.

Przygotowujemy najpierw ciasto kruche na spód: Masło najpierw siekamy z mąką, kakao i solą do uzyskania małych maślanych groszków. Dodajemy cukier i jajka, dalej siekamy. Dodajemy śmietaną i szybko wyrabiamy kruche ciasto. Zawijamy w folię spożywcza i odkładamy do lodówki na minimum 30 minut, a można i całą noc.

Tortownicę wykładamy papierem do pieczenia, brzegi smarujemy masłem. Ciasto wyjmujemy z lodówki i oblepiamy nim tortownicę. Wstawiamy z powrotem do lodówki.

Składniki na kruszonkę razem w misce rozcieramy  do uzyskania jednej masy. Morele myjemy, kroimy na połówki i pozbywamy się pestek.

Warstwa środkowa: podgrzewamy w rondelku śmietanę, wrzucamy do niej czekoladę, ciągle mieszając całkowicie rozpuszczamy czekoladę. Zdejmujemy z ognia. Dodajemy jajko oraz mąkę i mieszamy znowu do uzyskania dość gęstego kremu.

Na kruchy spód  w tortownicy układamy morele. Pokrywamy je kremem czekoladowym, obsypujemy kruszonką. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 st. C i pieczemy ok. 50 minut.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz